بالاخبر

وبلاگ خبری بالاخبر

افشا شدن یک دروغ تاریخی دیگر؛ «سازمان مجاهدین خلق ایران» هیچگونه نقشی در کشتار کردهای عراق نداشته است!

Posted by پایدار خبر در جون 30, 2012

بالاخبر// به گزارش بالاخبر دفتر نایب رئیس پارلمان عراق، عارف طیفور، در واکنش به تازه ترین دروغ پردازی رسانه های داخلی ایران که در آن به دروغ و به نقل از عارف طیفور ذکر شده بود که «سازمان مجاهدین خلق ایران» مسئول سرکوب و کشتار شهروندان کرد عراقی در زمان قیام کردهای عراق در بهار سال 1991 بوده است، با انتشار بیانیه ای ضمن تکذیب هرگونه مصاحبه ی خبری در این باب خاطرنشان ساخت که همه ی اظهارات منتشره در خصوص کردکشی «سازمان مجاهدین خلق ایران» فاقد صحت و اعتبار می باشد.

همزمان با انتشار این بیانیه که گواه به تبلیغ یک دروغ تاریخی از سوی مقامات جمهوری اسلامی بر علیه سازمان مجاهدین خلق ایران می دهد، خبرگزاری کردی آکانیوز نیز گزارش داد: «دفتر مطبوعاتی معاون پارلمان عراق اظهارات نسبت داده شده به عارف طیفور درسایتی به نام اشرف نیوز را مبنی براینکه سازمان مجاهدین در سرکوب قیام کردها و در کشتار مردم در استانهای شمال و جنوب عراق شرکت داشته، تکذیب کرد.»

از سوی دیگر بنا به اسناد منتشره و پیگیری بیشتر بالاخبر در این خصوص مشخص شد که «حزب دمکرات کردستان عراق» با انتشار و تقدیم گواهینامه ای به دادگاه هلند در ژوییه 1999 با شهادت به عدم دخالت «سازمان مجاهدین خلق ایران» در سرکوب و کشتار کردهای عراق، از برائت این سازمان در خصوص کشتار بوجود آمده خبر داده است. در این گواهی آمده است: «حزب دموکرات کردستان عراق می تواند تایید کند که مجاهدین نه در دوران قیام و نه بعد از آن درگیر سرکوب مردم کُرد نبوده اند. ما به هیچ مدرک و سندی بر نخوردیم که این را نشان دهد که مجاهدین خصومتی علیه مردم کردستان عراق روا داشته باشند. مجاهدین خلق اهداف سیاسی خود را در ایران دنبال می کنند و اعضای آن در امور داخلی عراق دخالت نمی کنند.» (نسخه ای از این سند از اینجا قابل دسترس است.)

گفتنیست جمهوری اسلامی ایران در طی بیست سال گذشته با انتشار این دروغ تاریخی که «سازمان مجاهدین خلق ایران» در کشتار و سرکوب خونین کردهای عراق نقش عمده ای ایفا کرده است، سعی نموده بود تا با این حربه از این سازمان مشروعیت زدایی نماید.

این اولین باری نیست که مشخص می شود که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به مقاصد خود دست به  تحریف های تاریخی بزرگی زده است. چندی پیش هم محمد نوریزاد یکی دیگر از این تحریفات تاریخی را افشا کرده بود که گزارش آن در بالاخبر به چاپ رسید.

تحلیلگران می گویند، دروغپراکنی سازمانیافته ی جمهوری اسلامی ایران علیه متشکل ترین گروه مخالف این دستگاه، امری قابل پیشبینی است. ین تحلیلگران معتقدند، تبلیغات دروغ علیه سازمان مجاهدین خلق توسط دولت ایران، که دارای همه نوع امکانات تبلیغاتی می باشد، ساده ترین کاری است که این حکومت برای عدم به روی کار آمدن این سازمان می تواند انجام دهد.

«سازمان مجاهدین خلق ایران» در حال حاضر متشکل ترین سازمان ایرانی مخالف حکومت جمهوری اسلامی ایران می باشد که در همان روز های نخستین انقلاب سال 57 و با به بیراهه رفتن این انقلاب هدف خود را مخالفت با اصل ولایت فقیه و سرنگونی رژیم حاکم عنوان کرد. این سازمان همواره تحت حملات تبلیغی و جنگی حکومت جمهوری اسلامی ایران واقع بوده است.

**برای آگاهی از آخرین اخبار مندرج در وبلاگ خبری بالاخبر در خبرنامه ی این وبلاگ خبری عضو شوید.**

نظرات خود را به اشتراک بگذارید